Print

Početna U FokusuStudiranje Medijske manipulacije tokom izbornih kampanja

Medijske manipulacije tokom izbornih kampanja

O medijskim manipulacijama tokom izbornih kampanja učesnici seminara PR dani imali su priliku da razgovaraju sa Tamarom Skrozzom, novinarkom nedeljnika Vreme i Zoranom Stanojevićem, urednikom Oko magazina. Ovu diskusiju vodio je prof. dr Veselin Kljajić. „Danas ćete imati retku priliku da od vaših kolega iz prve ruke čujete sasvim otvoreno i iskreno o svemu onome što se zaista u realnosti događa tokom izbornih kampanja, a sve to iz njihovih ličnih iskustava, koja su prebogata“, poručio je studentima profesor Kljajić.

,,Odnos stranaka prema medijima je nedopustivo trapav. Političke stranke ne smeju sebi da dozvole takav luksuz u izbornoj kampanji, odnosno da nemaju dobru ideju gde, kada i zbog čega ih šalju“, ističe Zoran Stanojević.

On smatra da najpre treba definisati slogan po kome će neka stranka biti prepoznatljiva, ali i da tu nije kraj poslu. „Politički slogani služe za to da `uđu u uvo`. Vi ćete ih zapamtiti, ali pitanje je da li ćete zbog njih glasati za određenu stranku. Pravi posao političkog PR-a u kampanji je sve ono što sledi dalje, nakon formiranja slogana“, objašnjava Stanojević. Kao jedan od glavnih razloga za neuspeh kampanja, on navodi lošu komunikaciju između političkog PR-a i medija. „PR-ovi su najčešće političari koji su na to mesto došli u skladu sa svojim partijskim angažmanom i koji u velikom broju slučajeva ne znaju da rade taj posao. Oni nedovoljno dobro poznaju medije, a to značajno otežava komunikaciju“, navodi Stanojević.

Međutim, odnos novinara i političkih partija možemo posmatrati i iz drugog ugla. Tamara Skrozza studentima skrenula je pažnju na angažovanje novinara u političkim kampanjama. „Izvan ozbiljne priče o političkim pritiscima na medije, postoji čitav paralelni univerzum koji ne može da se proučava na fakultetima. To morate sami da doživite. Naši političari, iako nisu edukovani, imaju dara za udvaranje onima za koje procene da im mogu biti od koristi, a to su novinari“, navodi ona. Iz tog razloga, često se dešava da tokom izbornih kampanja veliki broj aktivnih novinara uzima neplaćeno odsustvo kako bi radili u press službi političkih stranaka, jer je to dobro plaćeno. Ali, iako se kasnije vrate na posao, teško je govoriti o njihovoj objektivnosti. „Zato treba da se zapitamo kuda ide naše novinarstvo“, zaključila je ona.