Други колоквијум се полаже писаним путем и израда траје 60 минута. Студенткиње и студенти добијају литературу (одломке из три академска текста, најчешће различите врсте) која се бави једном темом и упутство за навођење литературе и имају задатак да, користећи дату литературу, одговоре на тему пишући текст не дужи од две стране. Сваки одломак прати и насловна страна публикације које је део, односно довољно података за уредно навођење рада у списку литературе.
Рад треба да испуни следеће критеријуме:
- Сва три текста морају бити искоришћена, на начин да у раду постоје напомене типа аутор-датум које се на њих позивају;
- У тексту се најмање једном цитира и најмање једном препричава литература;
- Рад не сме да садржи више од 20% цитираног текста;
- Текст не сме да садржи плагијат;
- Цитирање и препричавање морају бити веродостојни и одговарати садржају цитираног, односно препричаног текста. У раду не смеју постојати лажни наводи у вези са литературом;
- Рад не сме имати линеарну структуру која прати три коришћена текста, тако да је неопходно да садржи барем четири напомене, где се две узастопне не позивају на исти текст;
- Најмање једна реченица у раду мора бити без икаквог позивања на литературу и без напомена;
- Рад мора да садржи списак коришћене литературе;
- Упути на литературу, као и списак литературе, морају бити у складу са свим правилима из упутства;
- Обим рада мора бити најмање једна, а највише две стране.
Свих десет критеријума мора бити задовољено како би се положио други колоквијум. Пример материјала за други колоквијум, одломака из три текста који се баве идејом тоталитаризма, може се преузети овде. Лекција у којој се, корак по корак, објашњава израда другог колоквијума налази се на платформи за електронско учење.
Неке од честих грешака су:
- рад који се готово искључиво састоји од цитата;
- упут на литературу није у складу с упутством:
- у тексту се у заградама налази упут какав би иначе требало да се нађе у фусноти;
- у фусноти је наведен упут који би требало да се нађе у тексту у заградама;
- у тексту се користе два различита стила навођења;
- стил навођења је конзистентан, али није у складу с упутством (фусноте уместо аутор-датум);
- аутор-датум навођење које садржи и име аутора;
- лоше секундарно навођење;
- при упућивању на литературу без потребе је изостављен број странице;
- текст садржи плагијат (лекција која се бави препознавањем плагијата налази се на платформи за електронско учење)
- цитат или парафраза без упута на литературу;
- лоше препричавање, односно парафраза са само неколико измењених речи у односу на оригинал;
- у раду се упућује на литературу само при цитирању, али не и при парафразирању или препричавању;
- лоша стилска решења:
- рад је започет цитатом;
- цитат није добро интегрисан у текст;
- на ауторе се упућује именом: „Франсоа каже...“;
- у раду после сваке реченице стоји упут на литературу.